headerphoto
I. Szemtorna minden korosztálynak,

    nem csak gyerekeknek!


 
 

Az alábbi szemtornát Kínában évszázadok óta végzik a gyerekek iskolakezdés előtt.
 
1. gyakorlat:
Tenyerünket szemünk elé fordítva , ujainkat a homlokunkra téve minkét hüvelykujjunkkal masszírozzuk a szemöldök belső széle alatt a belsző szemzúg felett lévő pontokat körkörösen 8-szor, majd az ellenkező irányba is körözzünk. Ezt összesen 4x8-szor végezzük el egy alkalom során.

2. gyakorlat:
Hüvelyk- és mutatóujjunkkal a belső szemzúg felett 1-2 mm-rel összecsípjük az orrnyergünket. Le-fel masszírozzuk, ügyelve arra, hogy felfelé erőseben hozzányomhatjuk ujjunkat a homlokcsont orrgyöki részéhez. Ezt a gyakorlatsort is 4x8-szor végezük el.


3. gyakorlat:
Mutató- és közéső ujjunkat ferde szögben az orrnyílásredőktől közvetlenül oldalt helyezzük el. Ekkor visszavéve a középső ujjunkat, a mutatóujj a szem upillája vonalában van. Itt masszírozzuk körkörösen 8-szor, majd ismét váltva sz irányt, összesen 4x8-szor.

4. gyakorlat:
Helyezzük hüvelykujjunkat mindkét oldalt a halántékunk közepére. Tenyérbe hajlított mutatóujjunk 2.ízületi bütykét az orrnyereghez nyomva, először masszírozzuk végig a szemöldökünket, azaz a szemgödör peremét, míg el nem jutunk a külső széléig. Ezt követően ismét az orrnyeregtől kiindulva a szemgödör alső peremét masszírozzuk a halánték irányába. Ezt a két mozdulatsort is a szemnket behunyva tartva, legkevesebb 4x8-szor ismételjük.

Ez a gyakorlatsor 3- 5 perc alatt elvégezhető.
Ezeket a pontokat a hagyományos kínai orvoslás tapasztalata szerint olyan szembetegségek kezelésére is használják, mint a gyermekkori rövidlátás és távollátás, az akut és krónikus kötöhártyagyulladás, a szemlencse sugarakat fókuszáló képességének hibája /asztigmatiuzmes, a kancsalság és járulékosan a szemhéj akarattól függetlern rángatóuó kényszermozgás, továbbá fejfájás esetén.




II.

Kavics

tapo-

sás








Egészséges a mezitlábon járás. Sokan kellemes élményként gondolunk vissza egy-egy tengerparti nyaralásra a homokos vagy kavicsos parton való sétára. Gyermekkori emlékként őrizzük, milyen jó volt, mikor szabadaon szaladgálhattunk. Idősektől pedig még többet halljuk, hogy nyáron többet jártak meziláb, mint cipőben. Persze azt is hozzáteszik, hogy nem koptathatták el a cipőjüket, mert lehet épp csak egy volt.
Ma ezt nmásképpen közelítjük meg: féltjük gyerekeinket cipő nélkül, veszélyeket rejt. Felsorolni se leht, de mindenkinek van egy listája, amiért nem teszi meg, ami
ért nem engedi gyermekét, unókját, hogy mezitláb járjon.

Lábunk egész testünket hordoza, függ tőle tartásunk, rugalmaságunk és nagyban befolyásolja egészségünket. Lábunk 26 csontból épül fel, erős szalagok és izmok tartják össze, több rétegben fedik be az apró csontokat, így a haránt és hosszanti izmok szerkezete alkalmassá teszik a test súlyának hordozását.

Fpntos a láb izmainak erősítése: erre kiválóan alkalmas a kavics taposás, melyet otthonunkban is megtehetünk:




 
Az oldalt folyamatosan bővítem


Ingyenes honlapkészítő

Ez a weboldal a www.oldalunk.hu honlapkészítővel készült.